Bursík, mediální král

"Jaký z toho rozhovoru máte pocit?" ptá se šéf Strany zelených Martin Bursík na cestě z podkrovní kanceláře na pražské Malé Straně, v níž poslední týdny přijímá téměř nekonečné procesí novinářů. Ani se netají, jak je pyšný na to, že si novináři komunikaci s ním pochvalují.

Od poloviny února se z Bursíka stala mediální hvězda: za poslední měsíc se v tisku objevilo na 120 textů o zelených, předtím je za celého čtvrt roku zmínilo pouze 41 novinových článků. "Kdyby to byl šéf jen pro média, nebylo by lepšího předsedy," říká o lídrovi středočeský kandidát do sněmovny Matěj Stropnický.

Ekologičtí aktivisté ve stranických řadách totiž Bursíkovi vytýkají, že se až příliš zaměřuje na efektní mediální politiku. Mají ho za pragmatika, který je pozitivnímu obrazu v tisku ochoten podřídit i přípravu volebního programu. "Mediální citlivost" ostatně projevil Bursík už v roce 1998, kdy byl ministrem životního prostředí v Tošovského vládě. Do úřadu tehdy jezdil na kole, podřízeným nařídil používat recyklovaný papír a zakázal PET lahve.
Martin Bursík působil osm let také na pražském magistrátu, v současnosti ho živí firma Ecoconsulting, která poskytuje poradenství v oblasti ekologie. "Podnikání ale postupně omezuji. Když se dostaneme do parlamentu, odstavím ho úplně," tvrdí.

Pokud by byl zvolen, šlo by patrně o jednoho z nejbohatších poslanců: svého majetku však nabyl zcela legální cestou - v restituci získal tři osminy paláce ve Sněmovní ulici v Praze nebo půlku činžovního domu na Vinohradech. "Jsem milionář," řekl nedávno v rozhovoru pro Lidové noviny.

K TÉMATU:

Zelené roští zevnitř

Kostrbatá historie zelených

Zelená planeta: globální exploze





Čtěte dále

další zprávy

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi