Komerční prezentace

VYPLATÍ SE MÍT PEVNOU LINKU? V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH ROZHODNĚ ANO.

Ilustrační foto

Před 20 lety přišel do České republiky první mobilní operátor. Od druhé poloviny 90. let se růst využívání mobilních telefonů nezastavil a dnes se téměř nenajde člověk, který by mobilní telefon nevlastnil. Avšak jak jsou na tom pevné linky - blíží se jejich konec? Zdá se, že ne.

Není žádným překvapením, že kvůli mobilním telefonům počet klasických pevných linek dlouhodobě klesá - v roce 2010 měla doma "pevnou" už jen každá čtvrtá domácnost. Přesto však aktuální čísla nasvědčují tomu, že se zde blýská na lepší časy. Počet pevných linek v celkovém součtu klesá čím dál pomaleji a například u společnosti UPC si domácí telefon každoročně zřizují desítky tisíc zákazníků. Když se tato firma v roce 2006 rozhodla zavést službu UPC telefon, mnozí tento krok považovali za chybný. Nicméně opak se stal pravdou a stále rostoucí zájem o tuto službu dokazuje, že firma vsadila na správnou kartu. Jaké jsou pravděpodobné příčiny renesance pevných linek?

  • Podle statistik využívají pevnou linku nejvíce senioři, kteří se obvykle neradi učí pracovat s novými "složitými" telefony a navíc tráví více času doma. Nejčastěji spolu takto hovoří mladé rodiny se svými staršími rodiči, kteří bydlí v jiném městě.

  • Mnoho lidí také znovu začalo opět využívat pevnou linku jako doplněk k mobilnímu telefonu, protože je zaujaly nabídky volání zdarma v rámci domovské sítě či výhodné ceny volání do pevných sítí ve večerních hodinách či o víkendech a svátcích.

  • Je výrazně levnější volat do zahraničí z pevné linky než z mobilu.

  • Mnohdy už se více vyplatí volat z pevné na mobil než z mobilu jednoho operátora do mobilu operátora druhého.

  • Pevnou linku nabízejí operátoři se slevou v rámci balíčků obsahujících například televizi či internet.

  • V neposlední řadě také svou roli sehrává ekonomická krize, kdy se domácnosti i firmy snaží ušetřit i za cenu menšího pohodlí spojeného s pevnou linkou oproti mobilnímu telefonu.

Služba UPC telefon funguje oproti klasické pevné lince od Telefonica O2 na odlišném principu: telefonní signál putuje po stejné cestě jako signál kabelové televize. Obě služby se od však sebe pro uživatele neliší - využívají jen přístroj zapojený do zásuvky, aniž by museli vlastnit počítač a platit internetové připojení.  Hlavním rozdílem, který však uživatelé služby UPC ocení nejvíce, je cena. O výhodách, které proti své konkurenci UPC nabízí, se můžete přesvědčit na https://www.vodafone.cz/pece/tarify-sluzby/pevna-linka/. Tam je také možné si na online kalkulačce jednoduše porovnat, kolik zaplatíte za stejný počet provolaných minut v síti O2 a UPC telefon.





Čtěte dále

další zprávy

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi