Komerční prezentace

REAL SPEKTRUM - VAŠE JISTOTA NA TRHU REALIT

Ing. Alois EignerBrno, 3. 5. 2009 - Skupina REAL SPEKTRUM patří mezi největší realitní společnosti na českém trhu s nemovitostmi. Poskytuje komplexní realitní a developerské služby, je partnerem významných developerů a má širokou síť realitních kanceláří po celé České republice. Od roku 1991 se vypracovali až na rovnocenného konkurenta globálních nadnárodních hráčů. O dalších plánech této společnosti nám více řekl ředitel společnosti REAL SPEKTRUM Group Ing. Alois Eigner.

Jak se v letošním roce vede skupině REAL SPEKTRUM?

Díky medializaci finanční krize na počátku roku jsme zaznamenali určitý pokles v zájmu o bydlení, nicméně vývoj v posledních měsících již naznačuje obrat k lepšímu. Díky naší velikosti a zkušenostem se však velice dobře vyrovnáváme i s poklesem trhu jako takového a spíše ho vítáme. Dochází k určité formě samoregulace a z trhu se postupně vytrácí firmy, které kazí kvalitu trhu. Úspěšně se nám daří rozšiřovat naši realitní síť, a to nejen po České republice.

Vaše společnost je známá uplatněním zajímavého franšízového konceptu. Můžete mi ho blíže popsat?

Ryze český koncept vychází ze zkušeností lidí ze skupiny REAL SPEKTRUM od roku 1991 a především z českého trhu - nikoliv ze zahraničí. Náš koncept stojí především na vzájemné spolupráci všech poboček a centrály, na vzájemné komunikaci a podpoře.

Pokud byste měl tedy vyzdvihnout základní výhody právě vaší franšízy, které by to byly?

Jsou to právě zkušenosti z českého trhu, které naši pracovníci nasbírali během 18tiletého působení značky REAL SPEKTRUM v České republice a které svým partnerům předáváme. Všechny tyto informace jsou poskytovány průběžně prostřednictvím manuálu, praktických školení či podpory od regionálních konzultantů. Cílem centrály REAL SPEKTRUM je vytvářet prostor pro zvýšení obchodního potenciálu našich partnerů. Naši franšízami nejen že ušetří díky našim sdruženým nákupům služeb, inzerce a technologií, které jim nabízíme, ale také díky této úspoře mohou hospodařit mnohem efektivněji, finance dále investovat do svého podnikání a ve finále tak svým zákazníkům nabídnout mnohem více, než konkurence.

V jaké fázi je nyní budování vaší sítě?

Rosteme - máme více jak 40 poboček po celé ČR. U řady dalších v současné době probíhají přístupová jednání a očekáváme, že do konce tohoto roku bude naše síť mít nad padesát poboček.

Jaký je cílový stav rozvoje vaší sítě pro letošní rok? Jaké ambice máte v tomto státě?

Naším cílem je vybudovat síť poboček, od malých po velké metropolitní, které svými službami přesně pokryjí potřeby zákazníků. Cílový stav je tedy takový, že chceme otevřít několik dalších franšízových poboček, ale pouze tolik, abychom byli schopni zajistit absolutní kvalitu nabízeného servisu. Jdeme jednoznačně cestou kvality, nikoliv kvantity. Samozřejmě však chceme být k dispozici s našimi službami všude tam, kde nás klienti a jejich nemovitosti žádají.

REAL SPEKTRUM podepsalo master-franšízovou licenci pro Slovensko. Můžete mi říct nějaké podrobnosti?

Ano, podepsali, a v současné době již probíhají jednání se zájemci o koupi franšízové licence. Slovensko chápeme jako velice zajímavý trh, a proto jsme si jej vybrali pro další expanzi. A o tom, že i slovenské realitní kanceláře považují naši franšízu za zajímavou nabídku, svědčí zájem o koupi licence.

Je podle vašeho názoru na realitním trhu místo i pro jiný obchodní model, jiné druhy sítí nebo pro jednotlivce?

Zkušenosti z vyspělých realitních trhů ukazují, že většina trhu je tvořena velkými řetězci. Netvrdíme, že jednotlivec nemá šanci uspět, jsem si však jistý tím, že to pro něj bude mnohem složitější než dříve. Celý trh se intenzivně konsoliduje do stavu, který je ve vyspělých zemích. S touto konsolidací přichází i nový zákazník, který vyžaduje absolutní kvalitu a komfort za přijatelnou provizi. A toto nabídnout může být pro menší kancelář problém.

Jakou výhodu ze síťování realitních kanceláří získávají zákazníci?

Ta výhoda tkví především v tom, že velká síť je silnější než jednotlivec. Velká síť je schopná nakupovat levněji inzerci v realitních magazínech a na realitních server a tím pádem může klientovi nabídnout mnohem větší inzertní portfolio než malá regionální kancelář. Dále bychom mohli hovořit například o tom, že ihned po zanesení do databáze kdekoliv v České republice nemovitost vidí i makléři na jejím druhém konci a jsou ji tak schopni efektivně nabízet například lidem, kteří se stěhují nebo firmám, které přesouvají nebo rozšiřují svoji působnost do jiného regionu. Klient zkrátka vyřídí vše u jedné značky, která mu garantuje kvalitní a stejné služby na kterékoliv pobočce.


www.realspektrum.cz/s-nami-porazite-konkurenci/





Čtěte dále

další zprávy

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi