Komerční prezentace

Povánoční výprodeje? Nakupovat se slevou se dá celoročně

Povánoční výprodeje? Nakupovat se slevou se dá celoročně

Co si budeme povídat, povánoční slevy jsou jen dobrým marketingovým tahem. Trvají kolikrát už od 25. prosince až do února, protože pro obchodníky se jedná o dobré lákadlo na zákazníky. Že by se zboží prodávalo s výraznou slevou, se přitom o většině obchodů říct nedá

Obchody často tvrdí, že mají pro zákazníky po Vánocích připravené slevy 70, či dokonce 80 %. Skutečnost je ovšem někde jinde. Výzkum Karsa Monitor probíhající během Vánoc 2015 to jen potvrdil. Sledoval 120 českých e-shopů od začátku října do ledna 2016 a výsledky byly jednoznačné. Spousta e-shopů před Vánoci ceny trochu zvýšila. Lidé nakupovali i tak, protože potřebovali dárky. A po Vánocích díky tomu bylo možné cenovky zase o něco snížit (zpět na původní cenu, která platila před vánočním obdobím).

Samozřejmě by nebylo spravedlivé házet všechny obchodníky do jednoho pytle. Na obranu těch poctivějších tedy uveďme, že někteří skutečně zlevňovali. Nicméně slevy se pohybovaly v řádech několika procent, nikoliv zmiňovaných 70 či 80.

Je vůbec možné nakoupit se slevou, nebo nás všichni šidí?

Po zbytek roku je to lepší, slevy bývají skutečné, nikoliv vymyšlené. Kromě toho se pro nákupy v e-shopech dají využít i slevové kupony a kódy. Při jejich použití je snížení skutečné, vidíte ho na vlastní oči.

Slevové kódy jsou zdarma k dispozici každému, kdo si je vypátrá. A právě na to e-shopy vsází. Je to pro ně výhodnější, než kdyby snížily cenu zboží. Nechají ji ve stejné výši a zákazníkům dávají možnost nakoupit levněji. Ne všichni ji však využijí. Mnozí Češi nemají ani tušení, že něco takového vůbec existuje, a pro e-shopy jde o marketingový tah. Přilákají zákazníky na slevy, ale zároveň se nepřipraví o velký zisk, jelikož spousta lidí slevu nevyužije.

Kde najít funkční slevové kódy?

Na internetu je jich spousta, bohužel ne všechny fungují. Ne že by si je někdo vymýšlel, ale často jsou omezené časově, nebo počtem užití a vy se ani nedozvíte, zda už byl limit vyčerpán. K tomu dochází zejména v diskuzích na různých fórech. Slevový kód totiž můžete dostat i jako odměnu za nákup, a pokud víte, že jej nevyužijete, je hezké se o něj podělit a poskytnout jej někomu, komu pomůže ušetřit. Nicméně až budete hledat slevový kupon do konkrétního obchodu, diskuzním fórům se raději vyhněte. Ztráceli byste čas, kódy jsou z 99 % už použité.

Lepší je situace na speciálních slevových portálech. Na českém internetu jich najdete několik, tím největším je slevovykupon.net. Shromažďuje přes tisíc slevových kuponů, různé další akční nabídky, soutěže a vzorky zdarma. Právě na takových portálech dostanete vždy aktuální kódy, protože jejich platnost je pravidelně ověřována. Hodnotí ji sami uživatelé, kteří po použití vyjadřují, zda jim kód fungoval, či nikoliv. Kromě toho je tady docela snadné kupon získat. Vyhledat se dá podle jména obchodu i konkrétního druhu zboží.

Jak se kódy používají?

V drtivé většině případů se jedná o kombinaci čísel a písmen (někdy náhodnou, jindy jde třeba o existující slovo), kterou stačí zkopírovat a při dokončení nákupu vložit do příslušné kolonky. Ihned je vidět, jak se cena sníží, máte tedy naprostou jistotu, že slevové kódy cenu skutečně ovlivní. A nebývají to malé částky. Mnohdy bývají slevy rozdělené - například Mall slevový kupon ve výši 6 % platí na veškeré zboží, avšak sleva až 54 % se vztahuje pouze na hračky.

Velkou výhodou slevových kódů je fakt, že platí celoročně. Samozřejmě se mění, někdy jsou slevy vyšší, jindy nižší, občas platí jen na omezený sortiment. Ale aspoň máte 100% jistotu skutečného snížení ceny. Změnu vidíte na vlastní oči, nejde jen o laciný marketingový trik obchodníků, kteří zboží nejdříve zdraží, aby jej pak mohli zlevňovat.





Čtěte dále

další zprávy

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi