Komerční prezentace

Jaký efektivní způsob tištěné reklamy zvolit pro rok 2021

Jaký efektivní způsob tištěné reklamy zvolit pro rok 2021

Chystáte se na marketingovou strategii pro rok 2021? Uplynulý rok s ekonomikou řádně otřásl, což se podepsalo nejen ve velké spoustě firem i menších podnikatelů, ale i samotných domácnostech. Je proto třeba tento fakt zohlednit i při plánování reklamy. A to jak z pohledu inzerenta a jeho finančních možností, tak z pohledu potenciálního zákazníka.

Online vs. offline reklama

Dalo by se jistě říct, že online reklama má daleko větší dosah než ta offline. Pokud ale cílíte na místní klientelu, mohla by ta offline mít přece jen trochu lepší efekt.

U online reklamy, ať už jde o reklamu na sociálních sítích, ve vyhledávačích či o bannery, kam se podíváte, už si člověk na její přítomnost tak nějak zvykl a tolik ji nevnímá. Schválně, kolik z vás háže newslettery v e-mailové schránce rovnou do koše či spamu? Kolik z vás přejde banner s reklamou bez jakéhokoliv povšimnutí? Online reklama, ač personalizovaná a naprosto dokonale a precizně cílená, je prostě neosobní. Tak jako všechno v online světě.

Ano, můžeme říct, že ani ta offline není vždy zrovna osobní, a už vůbec ne levná. Ano, velké bilboardy u silnice či plakáty vylepené na okně obchodu nejsou vždy úplně to pravé ořechové.

Pokud ale cílíte na klientelu místní nebo z blízkého okolí, zkuste se zamyslet nad reklamními letáky. Z možností osobní reklamy jsou tou nejlepší a také nejlevnější formou propagace. A to, ať už se rozhodnete je nechat roznést adresně do schránek, nebo rozdávat kolemjdoucím na ulici.

Není leták jako leták

I přesto, že letáky patří k té levnější a účinné variantě tiskové reklamy, dá se samozřejmě spousta věcí pokazit. Pokud neuděláte svůj leták správně, nemůže mít správný efekt. A vy jen vyhodíte peníze za jeho výrobu, tisk a distribuci. Špatně navržený a vyrobený leták skončí v koši nebo v kamnech.

Jak tedy správně postupovat při tvorbě kvalitního letáku, který zaujme?

Cílová skupina

V první řadě je třeba si uvědomit, kdo je váš klient. A pokud si řeknete, že kdokoliv, je to špatně.

Cílovou skupinu zastupuje jeden konkrétní člověk. Je to muž nebo žena? Kolik je mu let? Co je jeho povolání? Jaké má zájmy? Má děti? Má domácí zvířata? Pečuje o sebe? Až si zodpovíte celou řadu podobných otázek, budete mít svou cílovou skupinu. A podle toho můžete začít přemýšlet o letáku.

Prezentace? Ne! Řešení problému!

Pokud jste měli v plánu na leták naházet co největší množství svého zboží či služeb, zastavte. Abyste svou klientelu zaujali, musíte jim pomoci vyřešit nějaký problém. Nebaví je starat se o zahradu? Vy se o to postaráte za ně! Nemá paní kvůli proticovidovým restrikcím už svěží melír či sexy účes a kadeřnictví mají již plno? Vy ji dáte zase do formy! Vyrostly děti z jarní obuvi? U vás najdou ten nejlepší výběr a kvalitu!

Hlavně ale stránku nepřeplácejte a nezahlťte. Oči potenciálního klienta musí padnout na jasné sdělení.

Zaujmout na první dobrou

Tohle je hodně velký a zásadní oříšek. Pokud necháte letáky roznášet spolu s ostatními, může ten váš zapadnout a adresát si ho nemusí vůbec všimnout. Je tedy dobré ho odlišit. Ať už formátem, zajímavou barevností či přímo samotnou distribucí. Můžete si je roznést sami, nebo si najmout někoho soukromě, kdo bude roznášet jen a pouze vaše letáky a postará se tak o to, aby se mezi těmi ostatními neztratily.

 





Čtěte dále

další zprávy

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi