Základní školy poskytují všeobecné vzdělání, a tudíž na základě výsledků dosahovaných v prvních letech povinné školní docházky nelze příliš usuzovat, pro jaký obor se žák hodí. Většinou rodiče rozhodují, na jakou střední školu jejich dítě nastoupí, pouze dle okruhu jeho zájmu. Další rozhodování, jakým směrem se vydat, nastává po úspěšném složení maturitní zkoušky. Absolventi gymnázií či středních škol již disponují určitými zkušenostmi a znalostmi a mají jen mlhavou představu o tom, co od svého následujícího života očekávají. Základním cílem každého jedince je dosáhnout profesionálního úspěchu ve svém oboru a dojít k vlastní seberealizaci, kdy námi vynaložený potenciál je efektivně a účelně využit.
I přes vizi obecného cíle vztaženého na vlastní osobu řada studentů před vstupem na další školu tápe, který obor je pro ně ten nejvhodnější. Jedním z řešení může být zpracování profesní diagnostiky, kterou sestavila Vysoká škola podnikání a práva. Jedná se o unikátní diagnostický test, kdy zájemce vybírá z baterie výstižných charakteristik sebe sama a určuje jejich vzájemné priority. Na základě uvedených odpovědí zjistí pro něj ideální obor.
Ryze teoretické znalosti získávají na významu až tehdy, pokud jsou realizovány i v praktickém životě. Proto je podstatné zamyslet se nad volbou vhodného oboru i z hlediska uplatnění na trhu práce. Mezi renomované a úspěšné instituty se řadí také Vysoká škola v Brně, která nabízí řadu oborů na všech úrovních vysokoškolského vzdělávání. Podstatou její vysoké kvality je mimo jiné erudovaný profesorský sbor. Na výuce se podílejí významné osobnosti Vysoké školy podnikání a práva, které ovládají teoretické znalosti a zároveň byly schopné je úspěšně aplikovat i v praxi. Zajímavé a inspirativní přednášky jsou studenty vyhledávané právě pro jejich výjimečnost a praktické zkušenosti.