Jedny z posledních respektovaných novin v Rusku mění majitele

Ruský oligarcha Michail Prochorov.

Ruský oligarcha Michail Prochorov prodal svůj podíl 65 procent v mediální skupině RBK, jednom z několika posledních respektovaných médií v Rusku, firmě ESN energetického magnáta Grigorije Berezkina. Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny.

Dohoda znamená konec sedmiletého období, kdy RBK zveřejňovala svá zjištění o obchodních zájmech lidí blízkých prezidentovi Vladimirovi Putinovi. Rozčilovala tím některé kruhy v Kremlu. Skupina také vyčnívala nad většinou hlavních médií v Rusku, která jsou buď kontrolována státem, nebo státem vlastněnými společnosti, a mají tak tendenci vyhýbat se tématům, která by mohla rozčilovat vlivné úředníky.

Berezkin z médií vlastní noviny Metro rozdávané zdarma či prokremelský bulvární list Komsomolskaja Pravda. Stránkám těchto novin obvykle dominují kriminální příběhy a drby o celebritách. Kritické zprávy týkající se prezidenta nebo jeho spojenců jsou v jeho novinách vzácností.

"Zdá se, že majetek se stal toxickým a oni (majitelé) se ho chtěli zbavit," uvedla bývalá šéfredaktorka RBK Jelizaveta Osetinská.

Kreml vždy popíral, že by tlačil na RBK kvůli jeho zprávám nebo byl zapleten do Prochorovova rozhodnutí o prodeji.

Mluvčí ESN odmítla komentovat, zda nový majitel plánuje vyměnit zaměstnance na manažerských pozicích nebo změnit redakční politiku, napsala agentura Reuters.

Titulní strana Standardní písmo Větší písmo

Tmavé zobrazení
Přepnout na plnou verzi